{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ulovligt at tone forlygter?
  • #1   21. nov 2008 Du toner det stadig = Ikke lovligt smiley

• #2   21. nov 2008 ville det så være okay eller hvordan ? politiet kan vel ikke forlange andet end at jeg piller dem af eller giver mig en bøde

• #3   21. nov 2008 Det er hvert fald ikke lovligt. Og du får muligvis en bøde, og bliver sendt til omsyn smiley

• #4   21. nov 2008 Ja han er i sin fulde ret til at sende dig til et omsyn.

• #5   21. nov 2008 okay... men jeg har bare forstillet mig at tone dem sp lidt at man næsten ikke kan lægge mærke til det.. forstår i hvad jeg mener ?

men okay så ved jeg jo godt det er ulovligt :P.. har bare set nogle biler herinde på bg hehe med det

• #6   21. nov 2008 Hvis du vil tone dem så lidt at man ikke kan se det... Så må det oplagte spørgsmål vel næsten være, Hvorfor ?

• #7   21. nov 2008 her er et citat fra vejledningen om syn af køretøjer:
    "Maling af lygter – fx med sort, transparent spraymaling – eller påsætning af film
    på lygter er ikke tilladt.
    Det er ikke tilladt at reducere en lygtes lysåbning (»parabol«) ved forlængelse af
    motorhjelm eller ved påsætning af »øjenskygger« og lignende."

se selv mere her:
    http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Vejledninger/Syn_og_omsyn/kap06.pdf

se på side 15 eller spørg.....

• #8   21. nov 2008 Mr. Snake..

start med at gå ud og fedte din forlygte HELT til..
    rigtig meget snavs..
    ikke skidt, men en slags film af snavs..

tænd lygten og kig så ind i den...

det der så sker er, at lyset vil reflektere i snavset, og vil virke blændene for andre billister..

det samme ville ske med solfilm..

det vil altså virke blændene for andre billister..

synes du det er fair at andre billister skal generes fordi du lige vil give en minimal effekt af "stejling" ..???

• #9   21. nov 2008 ja lav lygterne sorte og opdag du ikke får noget lys... Så xenon pærer i så du kan genere alle os andre billister.....

• #11   21. nov 2008 Så en badboy front er ulovlig ?

• #12   21. nov 2008 Blank : er du fatsvag ? hader når folk ikke læser hvad man skriver. Jeg vil jo ikke sætte solfilm på lygterne :S ... Jeg sagde SOM solfilm hvor man kan se 90% igennem altså som mange af de nyere biler har tonede forruder så når man kommer tæt på så kan man se igennem som om det ikke er tonede...

til jer andre og synsmanden :

Så forstår jeg virkelig ikke hvordan så mange mennesker herinde på bilgalleri er gået igennem syn med forlængede hjelme og indsvejsede øjenskygger ? Bare kig inde i fotoalbum der er en picup som er pil råden og aligevel havde den 1 år til syn, hvad sker der for det ? det må saftsusme da være pinligt og en skamplet at være synsmand når man bare kan se igennem fingrene med den slags og andre folks liv er i fare derude i trafikken...

jeg ville bare tone forlygterne så der bare var lidt skær i og ikke andet

• #13   21. nov 2008 det er sku så meget der er ulovligt. kig her http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=20&t=16037

• #14   21. nov 2008 Mr. Snake..

hvis du kan ligge noget som er "ligesom" solfilm, maling eller hvad du har tænkt dig,
    og du kan lave det, så det IKKE vil irritere andre billister..
    så synes jeg du er dygtig-...

de biler som har den slags film, for plasticen, eller glasset, lavet til formålet, og maler det jo ikke bare på bagefter..

hvis det er noget du vil lave selv, så er der STORE chancer for at det vil blive en smule diffust, og dermed resultere i at det vil virke blændene...
    på samme måde som man oplever det med xenon kit i en lygte som ikke er beregnet til det...

• #15   21. nov 2008 jeg blev engang stoppet med tonede forlygter.... Fuck han blev sur ham betjenten hehe smiley

• #16   22. nov 2008 mr.snake

Ja det er meget lort på vejene, men der er også mange som gør det til en dyd at omgå reglerne.
    Men ja det er frustrende at se hvad der nogle gange bliver godkendt!

Mvh
    Jacob

Kommentér på:
ulovligt at tone forlygter?

Annonce